Спрете омагьосания кръг с йо-йо ефекта на диетите

Print
Breaking the Yo-Yo Diet

Една от дългогодишните ми пациентки отслабна със 75 кг. Така, преди да започнете да си мислите :"Брей, това са доста килограми!" или "Чудя се как е успяла тази жена?", позволете ми да кажа, че тя не свали това тегло наведнъж. Всъщност, тя сваля едни и същи 15 кг вече 5 пъти: тази пациентка е класически пример за "йо-йо ефекта" при хора, които се подлагат на диети - теглото ѝ все варира нагоре-надолу, но рядко остава стабилно дълго време. Отдавна се знае, че хората са по-склонни да свалят и обратно да качват килограми, когато се подложат на строги диети, които е прекалено трудно да се спазват дългосрочно. След като "малкото прегрешение" при спазването на една диета се превърне в провал, старите навици наново намират почва, теглото се връща и този омагьосан кръг започва от самото начало.

Няма нищо погрешно в това да сте амбициозен и да желаете да контролирате своето тегло. Да имате желание и стремеж да постигнете своята цел е вече половин спечелена битка. Трябва обаче да признаете, че опитите Ви да правите прекалено много за прекалено кратко време може да попарят поривите Ви. Бъдете реалист колко неща можете наведнъж да промените и приемете това, което тези промени могат да донесат - говорейки за отслабване.

Следете своя напредък - това е вярна и изпитана стратегия, за да вървите в правия път. Ако успеете да си намерите и източници за подкрепа, ще Ви е от полза. Приятелите за тренировка за чудесно нещо; за някои хора огромна подкрепа са онлайн групите. И последно, бъдете гъвкав и се учете от грешките си. Ако пробвате дадена спортна програма или нова храна, която всъщност не Ви харесва, тогава опитайте нещо друго. Помнете, че целта не е да свалите възможно най-много килограми за възможно най-кратък срок, а да желаете да установите здравословни модели на хранене и спортуване, които ще Ви помогнат да свалите тегло и да го запазите така.

Очевидно е, че част от решаването на дилемата с йо-йо ефекта е свързана с промяна на Вашето поведение. Хранете се с по-малки порции, но по-често. Старайте се да включвате белтъчини при всяко хранене и междинна закуска. Планирането предварително, воденето на регистър с постигнатия напредък и получаването на помощ и подкрепа - всичко това са ключове за успех. Бърз спринт до финала, последван от лек бяг в обратната посока няма да Ви доведе до никъде! А когато говорим за успешното отслабване, определено "бавно, но сигурно" е ключът за победата в тази битка.

Автор: Сюзън Бауърман, магистър на науката, регистриран диетолог, сертифициран специалист по спортна диететика, платен консултант към Хербалайф.

© Herbalife International of America, Inc. Никакво възпроизвеждане изцяло или частично без писмено разрешение. Всички права запазени.
Всички запазени марки и снимки на продукти, показани на този уебсайт, освен ако не е посочено друго, са собственост на Herbalife International, Inc.
   
bg-BG | 21.1.2019 г. 15:56:09 ч. | NAMP2HLASPX01