7 начина да бъдете мотивирани за тренировка

Print
keepInShape_badminton

Хиляди пъти сте чували за ползата от физическите упражнения и знаете какво трябва да направите, но е толкова лесно да си намираме извинения: "Удобно ми е на дивана", "В момента гледам любимото си телевизионно предаване" или "Бррр, навън изглежда много студено".

Всички ние сме чували подобни извинения, но как може човек да бъде мотивиран (и да остане мотивиран) да тренира редовно?

  1. Планирайте.
    Тъй като водим живот, пълен с ангажименти, може да ни е трудно да си представим, че ще можем през деня да отделим време и за физически упражнения. Направете спортуването свой приоритет и го планирайте в програмата си за деня. Не правете фитнеса въпрос на избор. Освен това е добре да планирате тренировка във време, когато ще Ви хареса да спортувате. Например, ако трудно ставате рано сутрин, не се опитвайте да планирате да спортувате сутрин. Постарайте се фитнесът да намери своето място в обедната почивка или след работа.

  2. Облечете се.
    Първата стъпка (а често и най-трудната) е да се обуете и да се облечете с тренировъчния екип. Но стигнете ли до там, вече ще Ви е много по-лесно. И даже може да се наградите с нещо ново. Учудващо е как чифт нови маратонки, дреха, аксесоар или някоя джаджа може да Ви насърчи да ги/я пробвате. Освен това изглеждате чудесно и се чувствате добре!

  3. Разнообразието е от ключово значение.
    Сменяйте маршрута, по който бягате; редувайте бягането с каране на колело; плувайте в открит басейн вместо в закрит. Поддържайте спортуването интересно като сменяте елементите от Вашата тренировка, за да не се отегчите. Фитнес залата може бързо да се превърне в стерилна среда, затова, ако сте човек, който често ходи във фитнеса, правете си от време на време тренировки на открито.

  4. Направете спорта социално занимание.
    Тренирайте с приятели, смейте се и се мотивирайте взаимно. Приятелите ще Ви окажат подкрепа, ще Ви дадат позитивни коментари и ще поднасят всичко с щипка хумор! Друг вариант е да посещавате групови часове по фитнес или да се присъедините към местен отбор спортисти. Ако сте пламенен състезател по душа, груповите спортове са чудесни! Тъй като тренирате с човек, който е малко по-добър от Вас, Вие винаги ще се стремите да дадете повече от себе си, за да не изоставате.

  5. Изкуството за отвличане на внимание.
    Физическите упражнения с музика или разговорите с приятели Ви разсейват. Така изведнъж се оказва, че сте тренирали по-дълго или сте свършили по-бързо, отколкото сте предполагали. Ако сте у дома, старайте се да тренирате докато гледате телевизия или по време на рекламния блок.

  6. Поставете си реалистични цели.
    Вероятно не планирате на пробягате маратон, но все пак е важно да имате цел и да я приложите, за да бъдете мотивиран, докато тренирате. Бъдете обаче реалисти! Не поставяйте цели високо над нивото Ви, защото никога няма да ги постигнете. Запишете си какви са целите Ви и помнете от време на време да ги обновявате, понеже Вашите спортни постижения ще се подобряват.

  7. Не забравяйте да се възнаграждавате.
    Може да е заради пробяган 1 км повече или заради свалени още 2 кг, но когато постигнете свои лични цели и сте доволни от своето представяне, наградете себе си! Дайте си почивен ден или си купете нов чифт дънки. Гордейте се със себе си.

Винаги помнете чувството, което изпитвате след тренировка - ендорфини се реят из тялото Ви, чувствате се здрав и доволен от себе си. Следващият път, когато си помислите дали да не пропуснете една тренировка, си спомнете това чувство и идете да спортувате!

© Herbalife International of America, Inc. Никакво възпроизвеждане изцяло или частично без писмено разрешение. Всички права запазени.
Всички запазени марки и снимки на продукти, показани на този уебсайт, освен ако не е посочено друго, са собственост на Herbalife International, Inc.
   
bg-BG | 21.1.2019 г. 15:52:25 ч. | NAMP2HLASPX01