Хидратация и физически упражнения

Print
Hydration and Exercise

Около 60-70% от човешкото тяло е съставено от вода, така че няма да сбъркаме, ако кажем, че водата е от жизненоважно значение за нашето оцеляване. Тя спомага за поддържане на телесната ни температура, позволява ни да дишаме, играе важна роля за храносмилането и отделянето, помага за движението на тялото - и това са едва част от функциите на водата в тялото ни!

Препоръчва се пиенето на 8-10 чаши вода на ден, но при физически упражнения и в горещо време трябва да пием още повече вода - защото и повече се потим.

Достатъчна ли е обаче само водата? Необходимо ли е да пием спортна напитка, за да останем правилно хидратирани?
Спортните напитки ще Ви поддържат добре хидратирани и ще Ви дадат енергия, ако участвате в силно интензивни тренировки повече от час. Ако обаче не тренирате на толкова високо ниво, обикновената вода е достатъчна за хидратирането Ви.

Какво е спортна напитка?
Спортните напитки - често наричани електролитни или изотонични напитки - са разработени с правилното съдържание въглехидрати (5-8 г/литър) и електролити (например натрий и калий), за да Ви поддържат добре хидратиран и да заместят това, което тялото е изгубило по време на тренировка.

Знаете ли, че…
Проучвания показват, че дори 1% обезводняване може да причини големи изменения в телесната температура, а вече 2% обезводняване сериозно ще намали нивото на представяне по време на тренировка, например. Следователно, за да можете да действате ефективно, от съществена важност е нивата течности в организма да са достатъчни.

Други напитки, които съдържат високи количества въглехидрати, спират бързото усвояване на водата и по този начин забавят хидратацията, затова не са подходящи за прием преди тренировка.

Ако тренирате с голямо натоварване, изберете спортна напитка. Ако обаче не спортувате с тежко натоварване, а ги пиете ежедневно по навик, може да напълнеете - именно поради допълнителното съдържание на въглехидрати в спортните напитки.

Ако не харесвате вкуса на обикновената вода, добавете в нея резен лимон, портокал или стръкче мента - за да придадете вкус на водата без да добавяте калории, които иначе бихте придали, ако използвате кордиал.

Съвети за хидратиране при физически упражнения

  • много е важно да сте хидратиран преди да започнете тренировка - започнете прием на вода (течности) приблизително 2 часа по-рано
  • приемайте течности по време на тренировка
  • винаги помнете наново да се хидратирате след тренировка - това е от изключителна важност за Вашето възстановяване. Постарайте се да изпиете 1-2 чаши за час - докато урината Ви отново не стане прозрачно бяла
© Herbalife International of America, Inc. Никакво възпроизвеждане изцяло или частично без писмено разрешение. Всички права запазени.
Всички запазени марки и снимки на продукти, показани на този уебсайт, освен ако не е посочено друго, са собственост на Herbalife International, Inc.
   
bg-BG | 12.12.2017 г. 12:01:15 ч. | NAMP2HLASPX02