Седем съвета за правилно хранене

Print
Seven Tips for Eating Right

Дали едно от новогодишните Ви обещания е било "да се храните правилно"? В началото на януари мнозина от нас правят подобно обещание пред себе си, но през март виждаме, че старите ни хранителни навици отново са намерили почва за изява в живота ни. Вероятно сте се опитвали да се справяте едновременно с много задачи или може би не сте мислили сериозно какво действително означава "правилното хранене". А то включва в себе си много повече от това просто да избирате правилната храна - говорим за хранене с правилната храна в правилното време. И тук ще Ви предложим 7 съвета как "да се храните правилно":

Хранете се правилно, когато станете сутрин. Не е необходимо да се храните веднага след ставане, но наистина е важно сутрин да се храните. Хората, които редовно закусват, по-добре успяват да контролират теглото си, а тези, които пропускат закуската, имат склонност да компенсират - и то прекалено - и да преядат на обяд. Ако не можете да закусвате сутрин, опитайте купичка овесени ядки с малко протеинов прах, примесен към овесените ядки, пресен плод с лъжица извара или кисело мляко или протеинов шейк с протеинов прах, мляко и малко плод.

Хранете се правилно преди да отидете на пазар. Ако пазарувате на празен стомах, ще бъдете като дете в магазин за бонбони: всичко ще Ви изглежда вкусно. Грабнете едно протеиново десертно блокче, плод или шепа ядки преди да излезете от вкъщи, за да бъдете по-малко изкушавани в магазина. Направете си и списък и се постарайте да се придържате към него.

Хранете се правилно, когато говорим за мазнините. Нуждаем се от малки количества мазнини в хранителния си режим, но повечето от нас приемат прекалено много. А някои мазнини - като тези, които естествено се намират в рибата, ядките от дърветата, маслините и авокадото - са по-здравословни от останалите. Полезните мазнини добавят вкус - затова смело добавете авокадо или ядки в салатата си или мъничко ароматен зехтин към зеленчуците, приготвени на пара.

Хранете се правилно преди да започнете тренировка. Трябва да се заредите със сили и енергия преди да тренирате - особено ако спортуването е първото нещо, което правите сутрин. Ако нямате много време да хапнете предварително, лесносмилаема храна като супа, смути или кисело мляко ще свърши работа. Ако разполагате с няколко часа за храносмилане преди да тръгнете към фитнес залата, хапнете нормална порция с голямо количество полезни въглехидрати - пълнозърнест хляб, кафяв ориз, пълнозърнести макаронени изделия, плодове и зеленчуци - за да бъдете във вихъра си по време на тренировката.

Хранете се правилно след като свършите да спортувате. След добрата тренировка тялото Ви може да няма "гориво", затова се опитайте да хапнете нещичко до 30-45 минути след като свършите тренировката си. Мускулите Ви ще очакват плодове, зеленчуци, пълнозърнести храни - за да попълнят запасите си от въглехидрати - а пък една ударна доза белтъчини ще помогне на мускулите да се възстановят.

Хранете се правилно, когато сте навън. В днешно време толкова често се храним навън, че това вече не се смята за по-специално събитие, а за нещо съвсем нормално. Не се поддавайте на импулса да поръчвате безразсъдно. Ако се опитвате да ограничавате приема на калории, разделете предястието с приятел или си поръчайте допълнителна салата. Или прескочете гарнитурата от храни, които съдържат нишесте, и удвоете количеството зеленчуци. Помолете да Ви сервират салатните сосове и дресинг отделно, за да може да контролирате колко ще консумирате.

Хранете се правилно преди лягане. През деня много хора се хранят с леки храни или пропускат по едно ядене, само за да приемат огромно количество калории между вечеря и лягане. Когато обаче по-голямата част от храненето Ви за деня е вечер, през деня мозъкът и мускулите Ви не получават енергията, от която имат нужда, за да извършват физическите и умствени дейности. По-правилно е да разпределите приема на калории равномерно - за всички хранения и междинни закуски. Ако хапването на лека закуска след вечеря спомага за трупането на килограми, пробвайте да си измиете зъбите веднага след вечеря - това е един от най-добрите начини "да си дадете знак", че сте приключили с храненето за деня.

© Herbalife International of America, Inc. Никакво възпроизвеждане изцяло или частично без писмено разрешение. Всички права запазени.
Всички запазени марки и снимки на продукти, показани на този уебсайт, освен ако не е посочено друго, са собственост на Herbalife International, Inc.
   
bg-BG | 12.12.2017 г. 11:25:21 ч. | NAMP2HLASPX02